Monday, February 11, 2008

ဝမ္းနည္းျခင္းမွ….ဝမ္းသားျခင္းသို႔………………..


ကၽြန္မဒီေန class တစ္ခုၿပီးတာနဲ႔အိမ္ကိုျပန္လာတယ္။ ထံုးစံ အတိုင္း ကိုယ္ပိုင္ကားမရွိတဲ့(မစီးျခင္လို႔ပါ) ကၽြန္မ Bus car gate ကေန Bus car စီးလားတယ္။ ဆူညံတဲအသံေတြနဲ႔ အတူအေျခခံလူတန္းစားေတြရဲ ၾကား မွာ ကၽြန္မလည္းတစ္ေယာက္အပါအဝင္ပါ။ ထူးထူးျခားျခား ကၽြန္မဒီေန႔ Bus car မွာခံုရတယ္။ သံုး၊ေလး ဂိတ္ ေလာက္စီးလားတာ Bus car မွတ္တိုင္တစ္ခုေရာက္ေတာ့ “ဦေလးတို႔၊ အစ္မႀကီးတို႔ေရ ကၽြန္ေတာ္ကို ၾကည္႔ၾက ပါ ကၽြန္ေတာ္ဘဝကဒီလိုဘဝပါ ကၽြန္ေတာ္ ရွိႀကီးခိုးပါတယ္ ကၽြန္ေတာ္ကို မုန္႔ဖိုးေလးနည္းနည္းေလာက္ေပးပါ လား…………….” စသျဖစ္စကားသံကိုကၽြန္မၾကားလိုက္ရတယ္။ အသံလာ ရာဘက္ကို ၾကည္႔လိုက္ေတာ့ လူလတ္ ပိုင္းအရြယ္သန္မာတဲ့ေယာက္က်ားတစ္ေယာက္ေျပာေနတာကို ေတြလိုက္ရတယ္။ ေျခေထာက္ႏွစ္ ဖက္ျပတ္ေန ေပမဲ့ သူေျခေထာက္ႏွစ္ဖက္ ကိုအားျပဳၿပီးေျပးေန ပါတယ္။ လူတစ္ေယာက္ သူကိုပိုက္ဆံပစ္ေပး လိုက္ေတာ့ သူဦးတိုက္ၿပီး ရွိခိုးပါတယ္။ကၽြန္မတို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံ မွာသူေတာင္းစားေတြအရမ္းေပါတယ္ဆိုတာ ကၽြန္မ သိပါတယ္။ ဒါေမမဲ့ ဒီသူေတာင္းစားက စစ္မူထမ္းေဟာင္း ဝတ္စံု ဝတ္ထားတယ္။ ေၾသာ္ဒီတစ္ေယာက္ နယ္ ဝတ္စရာ ရွားလို႔ ဒီစစ္ ဝတ္စံုကိုဝတ္ရ လားလို႔။ သူရဲ႕ ဒီအသြင္အျပင္ဟာျမင္ရတဲ့လူေတြ အတြက္ (အထူး သျဖင့္ ကၽြန္မအတြက္ေတာ့) ဒီႏိုင္ ငံ အစိုးရရဲ႕ မတရားမူ ၊ ညံဖ်င္းမူ ေတြကိုတန္းၿပီး စဥ္းစား မိလိုက္ပါတယ္။ ကၽြန္မရဲ႕ အမ်ဳိးေတြထည္႔မွာ အစိုးရတာဝန္ထမ္းေဆာင္ရတယ္သူေတြ အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။ သူတို႔ေတြမွာ အမွန္တရား ကိုေျပာခြင့္ မရွိပါဘူး၊ ကိုယ္ ပိုင္ဘဝဆိုတာလည္းမရွိပါဘူး ကၽြန္သာသာ ပါဘဲ။ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ ေနရင္ သူတိုေသဆံုသြားရင္ေတာင္ ေရာ္ေၾကးရဖို႔ေနေနသာသာ အေလာင္းေတာင္ ဘယ္နာသြား ေကာက္ရမ လဲမသိတဲ ဘဝ။ ဒီလိုလူအခြင့္အေရးေတြဆံုး ရုွံးၿပီး လူခ်င္းအတူတူ အမွန္ကိုေျပာခြင့္မရွိ တဲႏုိင္ငံမွာကၽြန္မ ႀကီး ျပင္လားတာ ကၽြန္မဝမ္းနည္းမိပါတယ္။ ဒီသူေတာင္းစာဘဲမဟုတ္ပါဘူး ကၽြန္မေရာ အတူတူပါဘဲ။ သိမ္ဖ်င္း တဲအုပ္ခ်ဳပ္မူနဲ႔ အေမွာင္အတိရွိတဲပညာေရး စနစ္ေအာက္မွာ အညႊန္႔တံုးလားတဲလူငယ္တစ္ေရာက္ ပါ။ ဒါေပမဲ့ အခုကၽြန္မရဲ႕ အညႊန္႔ေတြျပန္ ထြက္လာ ပါၿပီး ကၽြန္မ အမွန္တရားကို ေျပာရဲ၊ဆိုရဲ၊ ဖြင့္ျပရဲ တဲ့လူငယ္တစ္ေယာက္ ျဖစ္လာပါၿပီး။ အဲတာေၾကာင့္ အခုကၽြန္မ တစ္ေန႔ၾကရင္ ငါတို႔ေမွ်ာ့္လင့္ထား တဲ့တရားမွ်တၿပီး လူအခြင့္အေရး အျပည္႔အဝရရွိတဲ့ ဗမာႏုိင္ငံရဲ့ဲပန္းတိုင္ကိုေတြရင္း ဝမ္းသားေနမိပါၿပီး………………………

No comments: